Consultanță și asistență în constituirea asociațiilor de proprietari
Avantajele unei asociații de proprietari:
- vă asigură controlul asupra administrării blocului dumneavoastră;
- vă protejează investiția atât din punct de vedere juridic cât și financiar.
Ca persoană juridică, asociația de proprietari:
- poate negocia clauze contractuale avantajoase în relația cu furnizorii de servicii;
- poate stabili încasarea unor penalități aplicate proprietarilor care nu-și respectă obligațiile de plată a cotei la cheltuielile de întreținere și/sau a cotelor de contribuție pentru repararea sau îmbunătățirea bunurilor din proprietate;
- poate acționa în justiție proprietarii rău-platnici sau pe cei care au încălcat drepturile celorlalți proprietari;
- poate beneficia de scutiri la plata unor impozite și taxe.
Proprietarii decid prioritatea executării lucrărilor care le afectează clădirea, cine și în ce condiții le realizează. Adunarea Generală a proprietarilor:
- aprobă planul anual de reparații și lucrări de întreținere;
- programează reparațiile capitale (în funcție de situația financiară de la început de an și de urgența reparațiilor);
- stabilește planul lucrărilor de investiții și îmbunătățiri ale clădirii (amenajarea boxelor în subsoluri, asanarea subsolurilor, deratizarea, zugrăvitul scărilor, amenajarea uscătoriilor, repararea terasei sau a acoperișului etc.);
- hotărăște contractarea lucrărilor cu personal de specialitate, după analiza ofertelor;
- efectuează controlul îndeplinirii clauzelor contractuale privind prestările sau furnizarea de servicii.
Membrii asociației de proprietari dețin controlul asupra situației financiare a acesteia:
- hotărăsc prin vot prioritățile asociației de proprietari;
- pot veni cu propuneri și inițiative pentru îmbunătățirea proprietății;
- decid prin vot bugetul asociației de proprietari;
- pot avea acces în orice moment la informațiile financiare relevante;
- primesc un raport financiar trimestrial;
- cunosc regulile de plată și pot programa plata întreținerii.
Etapele constituirii unei asociații de proprietari
- Întrunirea proprietarilor pentru stabilirea acțiunilor necesare constituirii asociației de proprietari;
- Înscrierea proprietății în registrele de carte funciară sau, acolo unde acestea nu sunt constituite, în registrele de transcripțiuni imobiliare, la birourile de publicitate imobiliara ale judecătoriilor;
- Organizarea și desfășurarea Adunării Generale de constituire a asociației de proprietari;
- Legalizarea statutului și a acordului de asociere și depunerea actelor de înregistrare a asociației de proprietari la judecătorie, în vederea obținerii sentinței judecătorești de înființare;
- Comandarea ștampilelor;
- Deschiderea contului la o societate bancară;
- Înregistrarea la administrația financiară;
- Încheierea contractelor cu furnizorii de utilități (apă-canal, termoficare, gaz, electricitate, salubritate etc.);
- Preluarea patrimoniului de către asociația de proprietari de la asociația de locatari.
Cum vă putem ajuta
Știm că timpul dumneavoastră liber este valoros și că preferați să evitați birocrația. De aceea vă putem acorda consultanță sau putem realiza în locul dumneavoastră:
- Redactarea documentelor necesare (statut, acord de asociere, proces verbal al Adunării Generale de constituire, anexe, tabele);
- Depunerea dosarului de înființare, urmărirea acestuia;
- Legalizarea hotărârii judecătorești;
- Înscrierea asociației de proprietari în registrul asociațiilor și fundațiilor;
- Obținerea certificatului de înregistrare fiscală (cod fiscal);
- Încheierea contractelor cu furnizorii de utilități (apă-canal, termoficare, gaz, electricitate, salubritate etc.).
Contactează-ne pentru a discuta o ofertă de consultanță personalizată conform nevoilor tale.